انتشار اولین آلبوم تصویری آکاپلای ایران توسط گروه دامور

اولین آلبوم رسمی گروه آوازی «دامور» که نخستین آلبوم تصویری به سبک آکاپلا (آواز بدون همراهی ساز) در ایران است، از امروز چهارشنبه 30 فروردین 1396 در بازار موسیقی کشور منتشر شد.

گروه «پارلای تبریز» با موسیقی آذری در تهران

کنسرت ویژه بانوان گروه «پارلای تبریز» به سرپرستی و خوانندگی «ماریا یزدانی»، در تاریخ ۵۵ اردیبهشت 1396 در تالار وحدت تهران، به همراه حرکات فولکلوریک آذربایجانی به سرپرستی «فاطمه...

روایت «کلون» از مشروطه تا پراگرسیوراک

گروه موسیقی «کلون» روز جمعه اول اردیبهشت 13966 با اجرای کنسرتی با عنوان «تو را نمی‌شناسمت» در عمارت «روبرو» از اولین اجرای زنده خود رونمایی می‌کند.

عاشق‌پیشگی عطار با موسیقی آذربایجانی

مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «عطار» به خوانندگی وحید تاج و آهنگسازی آرش کامور، در تالار رودکی برگزار شد.

مسترکلاس‌های سازهای بادی با حضور استادان ایتالیایی

مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی با همکاری مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دعوت از استادان ایتالیایی، مستر کلاس‌های موسیقی برگزار می‌کند.

بردیا کیارس: «ابر می‌بارد» تصویری از زندگی همه آدم‌ها است

رگ‌ خواب با آواز «همایون شجریان» و آهنگسازی «سهراب پورناظری» در آخرین روزهای اسفند ماه سال گذشته منتشر شد

کنسرت ده سالگی گروه «دارکوب» برگزار می‌شود

گروه موسیقی پرطرفدار تلفیقی پس از دو سال دوری از صحنه اجرای زنده، در دهمین سالگرد تاسیس‌اش در سالن همایش‌های برج میلاد روی صحنه می‌روند.

کارن همایونفر آهنگساز «سِرّ دلبران» شد

همزمان با ادامه تصویربرداری سریال «سر دلبران»، کارن همایونفر نیز ساخت موسیقی متن این سریال را آغاز کرد.

کنسرت شهاب صادقی در برج آزادی برگزار می شود

شهاب صادقی، نخستین کنسرت سال 1396 گروه خود را 311 فروردین در سالن اصلی برج آزادی روی صحنه می برد.

اجرای ارکستر آیسو در حضور اساتید موسیقی

ارکستر سمفونیک «آیسو» شب گذشته کنسرت خود را با حضور اساتیدی چون «حسین علیزاده» آهنگساز و نوازنده‌ برجسته‌ی تار، «لوریس چکناواریان» آهنگساز و رهبر ارکستر و «شهرداد روحانی»...

چینش و کالیبراسیون ساب ووفرها

سابووفرهای آرایه ای جهتی   با استفاده از تداخل در فرکانس های پایین، و با کمک بلندگوهای همه جهتی می توان...

پوش و بازتاب‌های جانبی امواج آکوستیکی

انعکاس‌های دیوارها و سطوح به ویژه دیوارهای جانبی سالن نقش ویژه‌ای در غوطه‌ور شدن تماشاگران در صدا می‌شود. مجریان یک کنسرت پاپ یا راک و همچنین تماشاچیان خواستار چنین ویژگی هستند.

بازتاب‌های اولیه و وضوح صدا در سالن های آمفی تئاتر

بازتاب‌های اولیه نقش بسیار مهمی در برداشت ذهن ما از وضوح صدای یک سالن دارد. Clarity, Intimacy پارامترهایی هستند که بازتاب‌های اولیه را بازتاب‌های بعدی مقایسه می‌کنند. Clarity نسبتی از انرژی...

مفاهیم و اصلاحات آکوستیکی در سالن های آمفی تئاتر

در طول 12 قرن واژگان توسط دانشمندان آکوستیکی برای بررسی صدای سالن‌های سمفونی[1]، اپرا و انواع کلاسیک تعریف گردیده است که در جدول زیر برخی از این واژگان که توسط دول[2] (1972)، بارون[3] (1993‌) و...

قدرت، بهره اتاق

به بهره آکوستیکی اتاق، قدرت یا بهره اتاق می‌گویند و با G آن را نمایش می‌دهند. بهره G سالن برابر است با نسبت SPL یک منبع صوتی همه جهته که در فاصله 10 متری کالیبره شده است به منبع صوتی مشابه که در...

نسبت باس، گرمی و پاسخ باس

در مرود موسیقی‌های سمفونی برخی از افراد دوست دارند مقدار باس و ریورب آن نسبت به رنج‌های دیگر بیشتر باشد. پدیده‌ای که برخی افراد مانند برانک، اکاف از آن به عنوان گرمی صدا یاد کرده‌اند.

ST، تقویت پشتیبانی، گروه موسیقی

اولین بار پارامتر «پشتیبانی» توسط گید در سال 1980 پیشنهاد داده شد. پارامتر ST مقدار انرژی بازگشته به سمت موزیسین‌های روی سن را توصیف می‌کند. Skalevik، ST را این چنین تعریف می‌کند.

مبانی نصب سیستم صدارسانی در سالن های پخش موسیقی و آمفی تئاترها

یکی از مشخصه های موسیقی پاپ و راک نیاز به تقویت منابع صوتی در آن هاست. دلیلی این امر این است که برقراری توازن آکوستیکی برای سازهای متفاوت دشوار بوده (بخصوص در سالن های کوچک) و یا صدای بسیار کم...

صدای گروه پاپ و راک

یکی از مشخصه های موسیقی پاپ و راک نیاز به تقویت منابع صوتی در آن هاست. دلیلی این امر این است که برقراری توازن آکوستیکی برای سازهای متفاوت دشوار بوده (بخصوص در سالن های کوچک) و یا صدای بسیار کم...

توازن صدا در نصب سیستم صوتی در سالن های پخش موسیقی و آمفی تئاترها

هدف از سیستم صدارسانی حرفه ای، تامین صدای بلند و شفاف برای تمامی شنوندگان است. این صدا در هر نقطه از محیط، ترکیبی از صدای مستقیم بلندگوها و بازتاب های آن است. توازن بین سطح صدای مستقیم و صدای...

روشهای اندازه گیری و کالیبراسیون در آکوستیک معماری

اولین گام در آکوستیک معماری تلاش برای اندازه گیر پارامترهای فیزیکی عینی است که همتاهایی برای پارامترهای ذهنی صدا در یک سالن هستند.

تجهیزات اندازه گیری و کالیبراسیون در آکوستیک معماری

در نگاه به آنچه که تا کنون استفاده شده به ترکیب بندی سابین در آزمایش معروف اندازه گیری زمان واخنش می پردازیم که بسیار ساده به نظر می رسد.

لاین اری ها

سیستم های Line Array مساحت زیادی را به طور مستقیم، پوشش می دهند. همچنین جهتوری عمودی آن ها خوب بوده و فیلتر شانه ایcomb filtering مخرب کمتری بین بلندگوها وجود دارد.

بلندگوهای صدای استریو

بلندگوهای استریو جداگانه به جای استفاده از بلندگوهای گروهی، که در بالای صحنه نصب می شوند، ستفاده ا بلندگوها در...

بلندگو

بلندگوها (منابع نقطه ای واحد): اگر فقط از یک بلندگو برای صدارسانی استفاده می کنید، معمول ترین راه برای جهتوری بیشتر...